ברכות

מה עושים אם שכחתי לברך ברכה אחרונה?

תשובת הרב

בקצרה: אם נזכרת בזמן שעדיין נחשב סמוך לאכילה, בדרך כלל יש לברך ברכה אחרונה. אם עבר זמן רב, ייתכן שכבר אי אפשר לברך. הרחבה: הדין תלוי בסוג המאכל, בכמות שנאכלה, ובזמן שעבר מאז האכילה. יש הבדל בין מאכלים שונים ובין אדם שעדיין מרגיש שבע או שכבר עבר שיעור עיכול. מתי לשאול שוב: כאשר לא ברור כמה אכלת, כמה זמן עבר, או איזו ברכה אחרונה הייתה צריכה להיאמר.